شورای راهبردی شهر هوشمند

 

 

وظایف و مأموریت‌های شورای راهبردی شهر هوشمند به شرح زیر تعریف‌شده است:

 

 

سازمان‌دهی، پایش و رصد نظام یکپارچه توسعه شهر هوشمند در شهر با همکاری دستگاه‌های دخیل در مدیریت شهری، اقتصادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با درنظرگرفتن نقش شهرداری‌، دولت، بخش خصوصی و جامعه.

 

 

تصویب چارچوب‌های فنی، اجرایی، مالی مربوط به نحوه ارائه خدمات شهر هوشمند و نحوه همکاری و تعامل سازمان‌های دولتی و عمومی، بخش خصوصی و گروه‌های نوپای نوآور در کشور و نظارت بر فعالیت آن‌ها، شامل تعیین محدوده خدمات، نحوه به اشتراک‌گذاری داده‌ها، نحوه جبران خدمات و نحوه صدور، تمدید و فسخ پروانه‌های مربوطه.

 

 

ایجاد هماهنگی و انسجام مابین بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و شهروندی درگیر با موضوعات شهر هوشمند.

 

 

همکاری و پیگیری تدوین اسناد راهبردی و حقوقی در حوزه‌های تخصصی شهر هوشمند.

 

 

تنظیم و پیگیری برنامه‌های کوتاه‌مدت برای اجرای پروژه‌های نمونه در حوزه‌های مختلف هوشمندسازی.

 

 

بررسی، ارائه مشاوره و همکاری در زمینه اعتبار پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند در شهر قزوین.

 

 

بررسی مدل‌های مطلوب تأمین مالی و طرح‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با پروژه‌های شهر هوشمند در شهر قزوین.

 

 

تصویب و اعطاء استاندارد شهر هوشمند به کلیه تجهیزات (اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) متقاضی به‌کارگیری و استفاده در شهر قزوین.

 

 

تعیین تعرفه‌های مربوط به سهم درآمدی شهرداری‌ از تجهیزات شهر هوشمند.

 

 

تصویب ترکیب و حوزه وظایف کارگروه‌های دبیرخانه شهر هوشمند.

 

 

بررسی پیشرفت پروژه‌های شهر هوشمند بر اساس گزارش‌های رسیده و رفع موانع و مشکلات اعلام‌شده از سوی عوامل اجرایی.

 

 

تبصره: این شورا می‌تواند از مشاوران و نخبگان در جلسات دعوت نموده و از نقطه نظرات ایشان در مصوبات خود استفاده نماید.